Wilt u een EHBO cursus in Amersfoort volgen?

EHBO vereniging St. Joris Amersfoort verzorgt al bijna 75 jaar EHBO cursussen volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis.
Basiscursus
In de basiscursus leert u samen met de andere cursisten in 6 ochtenden hoe u anderen kunt helpen bij ongevallen of diverse overige letsels en ziektes. U zult les krijgen van een ervaren kaderdocent, die op een afwisselende manier theorie en praktijk combineert. Samen met andere cursisten zult u handelingen oefenen zoals verbandleer en de stabiele zijligging.
Daarnaast zullen er ook lotus slachtoffers ingezet worden. Lotus staat voor; Landelijke Opleiding Tot Uitbeelding van Slachtoffers. De lotus slachtoffers zijn dus personen die gediplomeerd zijn om bepaalde letsels uit te beelden. Op deze manier zult u vertrouwt raken met het geven van eerste hulp en wordt u klaargestoomd om ook in de praktijk eerste hulp te verlenen.
De cursus wordt aangeboden op zaterdagochtend in Amersfoort en start op zaterdag 28 november 2023. Na de 6 lesochtenden zal het examen volgen waarmee u een geldig en erkent EHBO diploma kunt behalen.
Naast deze basiscursus, biedt de vereniging diverse andere cursussen zoals:
  • Reanimatie inclusief gebruik van de AED;
  • EHBO aan kinderen;
  • EHBO op maat voor bedrijven, verenigingen en scholen.
Herhalingscursus
Zodra u in het bezit bent van een geldig EHBO diploma is het belangrijk om deze ook geldig te houden en te verlengen. Na de basiscursus kunt u lid worden van onze vereniging en bieden wij u jaarlijks de herhalingscursussen aan. Op deze manier blijft uw kennis op peil en blijft u vertrouwt met het uitvoeren van eerste hulp.
De lessen worden gegeven door verschillende kaderdocenten, met verschillende achtergronden. Op deze manier zorgen wij ervoor dat onze leden een gevarieerd lesaanbod krijgen.
Ook als u al in het bezit bent van een EHBO diploma kunt u lid worden van onze vereniging en de herhalingscursus volgen. Bent u bijvoorbeeld verhuist naar Amersfoort, Hoogland of Leusden en zoekt u een vereniging in de buurt? Ook dan bent u van harte welkom bij onze vereniging.
Bent u geïnteresseerd of wilt u meer informatie over één van onze cursussen?
of bel 06-47841140
Reacties zijn gesloten.