Welkom op de website van de EHBO vereniging St. Joris.

Ook waren wij aanwezig op de verenigingen markt 2023:

75 jaar EHBO vereniging St. Joris.

Waarom EHBO?

Een EHBO cursus volgen is beslist de moeite waard! Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Er gaat geen dag voorbij, of krant en TV tonen gedeukte auto’s en ambulances met gillende sirenes.

Geen wonder dat we bij het woord “ongeluk” meteen aan bloed en ellende denken.

Het grootste deel van de ongelukken gebeurt echter gewoon thuis, tijdens het werk of tijdens het spelen. Een verbrande vinger, een schaafplek, een verstuikte enkel; niets griezeligs of bloederigs, iedereen kan leren helpen.

Op de cursussen leert u wat er gedaan moet worden, of juist moet worden nagelaten.

Wat moet er gebeuren bij storingen in het bewustzijn, bij storingen in de ademhaling, bij bloedingen, bij verbrandingen, bij vergiftigingen, bij botbreuken, bij letsels door hitte of koude.

Meer informatie over cursussen: Klik deze Link aan.

Naast het organiseren van cursussen is de vereniging actief bij het verlenen van Eerste Hulp bij evenementen.

Soms is het wenselijk, soms vereist, dat daar gediplomeerde EHBO’ers aanwezig zijn.

Zie hiervoor EHBO bij evenementen: Klik deze Link aan.

Klik hier voor : EHBO TIPS