Wie zijn wij?

EHBO Vereniging St. Joris
EHBO Vereniging St. Joris is een gezellige, gezonde en actieve EHBO vereniging met ongeveer 150 leden.
De vereniging is opgericht in 1948 en bestaat inmiddels al 75 jaar.

Onze vereniging staat voor:

• Gezelligheid, waar respect vanzelfsprekend is.
  • Open voor iedereen, ongeacht afkomst of geloofsovertuiging.
  • Zichtbaarheid, voor de eigen veiligheid en voor de herkenbaarheid zijn wij “uniform”gekleed. Een EHBO’er valt op!

Basiscursus en herhalingslessen
Wij bieden zowel de U kunt een geldig en door het Oranje Kruis herkent EHBO diploma behalen door onze basiscursus te volgen. Zo wordt u bijvoorbeeld getraind met het gebruik van een AED, Automatische Externe Defibrillator. Een AED is op diverse plaatsen beschikbaar in de stad en kan bij juist en snel gebruik mensenlevens redden!
Daarnaast kunt u uw herhalingslessen bij ons volgen, zodat uw kennis en vaardigheden rondom het verlenen van eerste hulp op peil blijven. Daarnaast blijft uw EHBO diploma geldig als u de herhalingslessen volgt.

De basiscursus is op zaterdagochtend en de herhalingslessen zijn op maandagavond. Onze lessen starten in september of oktober en eindigen normaliter in december of januari.
Meer informatie over onze cursussen en lessen kunt u hier vinden:

Mocht u vragen hebben over de cursussen of lessen dan kunt u contact met ons opnemen:

Het Evenemententeam
Binnen onze vereniging zijn ongeveer 35 actieve leden onderdeel van ons evenemententeam. U kunt onze vrijwilligers bij evenementen en sportwedstrijden in de stad Amersfoort tegenkomen.
Het zijn opgeleide EHBO’ers die zijn voorzien van kennis en materiaal. Vorig jaar zijn veel onze EHBO’ers actief geweest in de stad en omgeving bij diverse van deze evenementen.

Bent u lid van onze vereniging en wilt u meedraaien in ons evenemententeam dan bent u van harte welkom. Wij zullen ervoor zorgen dat ervaren EHBO’ers samen met u de eerste hulp kunnen verlenen, zodra dit nodig is. U doet praktijkervaring op en u maakt kennis met leuke evenementen in en rondom de stad Amersfoort.

Organiseert u een evenement, dan verwijzen wij u graag door naar de volgende pagina:

Overige activiteiten

• Het verzorgen EHBO lessen op scholen en laten zo de jeugd kennismaken met eerste hulp en vrijwilligerswerk.
  • Wij hebben een LOTUS-team uit eigen kweek. LOTUS , Landelijke Opleiding Tot Uitbeelding van Slachtoffers. Dankzij ons LOTUS-team kunnen onze leden trainen met “echte”slachtoffers.
  • Vanuit onze verenging hebben wij  de organisatie op ons genomen van de Landelijke meeting “trefpunt Amersfoort”. Honderden EHBO’ers uit het gehele land zijn destijds naar Amersfoort gekomen voor de wedstrijden, ontmoetingen en demonstraties.
  • Binnen onze vereniging is er een actief bestuur. Regelmatig overleg\inspraak en waardering voor de vrijwilligers in de vorm van beste oefenmaterialen is de drijfveer om mensen binnen te houden.
  • Kaderartsen en kaderdocenten. De kaderdocenten zijn vaak begonnen binnen onze vereniging en opgeleid om hun kennis en vaardigheden over te brengen aan de leden.

Amersfoort een stukje veiliger maken?
Wij zijn er klaar voor!